Scratch'owa powtórka z matematyki
Mistrzowie kodowania
Z małej szkoły w wielki świat
Wspomaganie Rozwoju
wielkiemozliwosci
Szkoła z klasa 2.0
Previous Next Play Pause

W połowie kwietnia szóstoklasiści w ramach powtórki przed sprawdzianem z matematyki programowali swoje "Układy współrzędnych". Celem zajęć było utrwalenie odczytywania współrzędnych, zaznaczanie w układzie punktów o danych współrzędnych oraz wskazywanie, do której ćwiartki układu należy punkt, gdy dane są jego współrzędne.

Zadanie uczniów polegało na przygotowaniu aplikacji, która zaprowadzi obiekty ustawione na ekranie w odpowiednie punkty w układzie współrzędnych. Duszki dodatkowo pytały gracza, w której ćwiartce układu współrzędnych się znajdują. Programiści wykazali się kreatywnością i na różne sposoby zaprowadzili duszki na punkty o wskazanych współrzędnych. Zwierzęta poruszały się po ekranie za pomocą strzałek, za kursorem myszy lub odpowiadając na pytania.